Ejszakai-futas-hu

Reggeli futás – így izzítsd be a hideg motort!

2018. január 22. 08:11 - 575 Team
Reggeli futás – így izzítsd be a hideg motort!

Még élsportolók is felhördülnek, amikor egy-egy edzőtáborban úgy alakul, hogy korán reggel kell elvégezni egy futóedzést. A minden napokban pedig sokunknak, sajnos nincs ideje máskor edzeni, csak a kora reggeli órákban.

Nike-7-of-9

Mit kell tudni a reggeli edzésekről?

Élettanilag, minél jobban be van melegedve a szervezet, annál könnyebben mozdul az ember, annál jobban mennek a résztávos edzések, annál kevesebb szellemi energiába kerül magunkat rávenni a komolyabb munkára. A délutáni időpont egy bemelegítettebb, plasztikusabb izomzatot jelent. Ugyanakkor szellemileg is topon vagyunk, így a mentális tényezők is jobban adottak az edzéshez.

Igen egyszerű a magyarázat, hogy miért megy könnyebben reggel például az úszás. Amíg úszás közben a vízszintes testhelyzetből eredően alacsonyabb marad a pulzus, addig a futásnál viszont a függőleges testtartás miatt eleve komoly terhelésnek van kitéve a keringés, ráadásul majd minden izom dolgozik.

A reggeli futás titka tehát az, hogy a korai időpont dacára igyekezzünk a lehető legjobban bemelegedni az edzés kezdetére.

Ny_jt_s-2 

Miként érhető ez el?

  1. Áldozzunk az alvásidőből egy keveset arra, hogy valóban felébredjünk! Ha tudjuk, hogy másnap reggel futni fogunk, feküdjünk le picit hamarabb, és kelljünk fel legalább fél órával korábban. Ha csak emaileket csekkolunk, olvasgatunk, ide-oda mászkálunk a lakásban, már fel fogunk ébredni.
  2. Igyunk-együnk. Nem komplett reggelire gondolok, de egy kávé és pár falat keksz beindítja az anyagcserét, a koffein segít magunkhoz térni. A bevitt szénhidrát is pont megemeli annyira a vércukrot, hogy jobban fog esni az indulás.
  3. Gyurmázzuk át az izmokat! A kor előrehaladtával ez amúgy is javasolt, de míg a lábainkat gyömöszöljük, mondjuk egy Richtofit krémmel két dolog történik. A munka dandárját végző izmaink lazábbak lesznek, csökkentve így a sérülésveszélyt, míg a gyúrást végző karjaink bemelegednek a munkától. Tiszta haszon.
  4. Nyújtsunk egyet! Fontos, hogy ne ekkor akarjunk lazaságot fejleszteni. Csak az izom normális hosszát állítsuk vissza, a komoly nyújtásnak nem ekkor van az ideje.
  5. Hosszú melegítés. A szokásos, lassú kezdést reggelente ki lehet egészíteni egy hosszabb sétával! Profi sportolóknál is megesik, hogy egy 500 méteres sétával nyitnak ilyenkor, utána 1-2 kilométert csak kocognak, és utána jöhet a megszokott tempó.

O-morning-run-facebook

Természetesen a legjobb, ha a fentieket együtt alkalmazzuk. Akkor garantálom, hogy nem lesz „soha többet az életben” rossz élmény a kora reggeli futás.

Ejszakai_futas_2018_cikkbe1

Úszással a jobb futásért! Miért is ne?

2018. február 19. 09:33 - Tamás Rita
Úszással a jobb futásért! Miért is ne?

Tamás Rita legújabb írása az oldalunkon


Erősíts, hogy még jobban élvezd a futást!

2018. február 1. 11:33 - Tamás Rita
Erősíts, hogy még jobban élvezd a futást!

Amire eddig nem gondoltál, attól lehet még jobb


A futás, mint fogyókúra? Így lehet még hatékonyabb!

Égess el több kalóriát ugyanannyi idő alatt!


Játssz velünk értékes nyereményekért!

2018. január 25. 12:14 - 575 Team
Játssz velünk értékes nyereményekért!

Klikkelj ide a részletekért


PÉTER ATTILA az 575 SUNSET RUN szpíkere

2018. január 25. 10:05 - 575 Team
PÉTER ATTILA az 575 SUNSET RUN szpíkere

Tőle lesz hangos a keszthelyi éjszaka


Ingyenes nevezés a gyerekeknek 2018-ban is!

2018. január 15. 16:12 - 575 Team
Ingyenes nevezés a gyerekeknek 2018-ban is!

Gyere és a kicsiket se hagyd otthon!


Fuss 14 kilit és válassz 14 felsőből!

2018. január 15. 14:02 - 575 Team
Fuss 14 kilit és válassz 14 felsőből!

Neked megvan már a kedvenc felsőd?


575 SUNSET RUN - Nevezz be és rajtolj a naplementében!

Aki a korábbi években indult már az I love Balaton Éjszakai Futáson megtapasztalhatta, hogy egy különleges versenyen vehet részt. tovább

Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Teljesen új színkombináció és minta, itt az első választható mez!


Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!