Ejszakai-futas-hu

Reggeli futás – így izzítsd be a hideg motort!

2018. január 22. 08:11 - 575 Team
Reggeli futás – így izzítsd be a hideg motort!

Még élsportolók is felhördülnek, amikor egy-egy edzőtáborban úgy alakul, hogy korán reggel kell elvégezni egy futóedzést. A minden napokban pedig sokunknak, sajnos nincs ideje máskor edzeni, csak a kora reggeli órákban.

Nike-7-of-9

Mit kell tudni a reggeli edzésekről?

Élettanilag, minél jobban be van melegedve a szervezet, annál könnyebben mozdul az ember, annál jobban mennek a résztávos edzések, annál kevesebb szellemi energiába kerül magunkat rávenni a komolyabb munkára. A délutáni időpont egy bemelegítettebb, plasztikusabb izomzatot jelent. Ugyanakkor szellemileg is topon vagyunk, így a mentális tényezők is jobban adottak az edzéshez.

Igen egyszerű a magyarázat, hogy miért megy könnyebben reggel például az úszás. Amíg úszás közben a vízszintes testhelyzetből eredően alacsonyabb marad a pulzus, addig a futásnál viszont a függőleges testtartás miatt eleve komoly terhelésnek van kitéve a keringés, ráadásul majd minden izom dolgozik.

A reggeli futás titka tehát az, hogy a korai időpont dacára igyekezzünk a lehető legjobban bemelegedni az edzés kezdetére.

Ny_jt_s-2 

Miként érhető ez el?

  1. Áldozzunk az alvásidőből egy keveset arra, hogy valóban felébredjünk! Ha tudjuk, hogy másnap reggel futni fogunk, feküdjünk le picit hamarabb, és kelljünk fel legalább fél órával korábban. Ha csak emaileket csekkolunk, olvasgatunk, ide-oda mászkálunk a lakásban, már fel fogunk ébredni.
  2. Igyunk-együnk. Nem komplett reggelire gondolok, de egy kávé és pár falat keksz beindítja az anyagcserét, a koffein segít magunkhoz térni. A bevitt szénhidrát is pont megemeli annyira a vércukrot, hogy jobban fog esni az indulás.
  3. Gyurmázzuk át az izmokat! A kor előrehaladtával ez amúgy is javasolt, de míg a lábainkat gyömöszöljük, mondjuk egy Richtofit krémmel két dolog történik. A munka dandárját végző izmaink lazábbak lesznek, csökkentve így a sérülésveszélyt, míg a gyúrást végző karjaink bemelegednek a munkától. Tiszta haszon.
  4. Nyújtsunk egyet! Fontos, hogy ne ekkor akarjunk lazaságot fejleszteni. Csak az izom normális hosszát állítsuk vissza, a komoly nyújtásnak nem ekkor van az ideje.
  5. Hosszú melegítés. A szokásos, lassú kezdést reggelente ki lehet egészíteni egy hosszabb sétával! Profi sportolóknál is megesik, hogy egy 500 méteres sétával nyitnak ilyenkor, utána 1-2 kilométert csak kocognak, és utána jöhet a megszokott tempó.

O-morning-run-facebook

Természetesen a legjobb, ha a fentieket együtt alkalmazzuk. Akkor garantálom, hogy nem lesz „soha többet az életben” rossz élmény a kora reggeli futás.

Ejszakai_futas_2018_cikkbe1

Át nem vett rajtcsomagok

2018. június 12. 09:59 - Kovács Erika
Át nem vett rajtcsomagok

Így kaphatod meg, ha nem tudtál eljönni


575 Sunset Run - Eredmények

2018. június 10. 09:39 - Kovács Erika
575 Sunset Run - Eredmények

7k és 14k eredmények a versenyről


Bemelegítés 20.30-tól Túróczi Rékával

2018. június 6. 12:35 - Kovács Erika
Bemelegítés 20.30-tól Túróczi Rékával

Felfokozzuk a hangulatot a verseny előtt


Az 575 Sunset Run hétvége időrendje.

2018. június 4. 16:50 - Straub Ágoston
Az 575 Sunset Run hétvége időrendje.

Időrend


Tesztelj POLAR M430 pulzusmérős órát az 575 Sunset Run bármely távján

Használd ki a lehetőséget!


Jó hallani: a futás tényleg mindenkié!

2018. május 31. 06:27 - Tamás Rita
Jó hallani: a futás tényleg mindenkié!

A futás élménye nem hasonlítható semmivel sem össze


Nevezéseddel nyerj egy POLAR M430-at!

2018. május 25. 13:31 - Kovács Erika
Nevezéseddel nyerj egy POLAR M430-at!

Nevezz be és nyerj!


575 SUNSET RUN - Nevezz be és rajtolj a naplementében!

Aki a korábbi években indult már az I love Balaton Éjszakai Futáson megtapasztalhatta, hogy egy különleges versenyen vehet részt. tovább

Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Teljesen új színkombináció és minta, itt az első választható mez!


Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!