Ejszakai-futas-hu

Reggeli futás – így pöccintsd be a hideg motort!

2015. november 18. 16:11 - Kuttor Csaba
Reggeli futás – így pöccintsd be a hideg motort!

Még élsportolók is felhördülnek, amikor egy-egy edzőtáborban úgy alakul, hogy korán reggel kell elvégezni egy futóedzést. A minden napokban pedig sokunknak, sajnos nincs ideje máskor edzeni, csak a kora reggeli órákban.

Mit kell tudni a reggeli edzésekről?

Nike-7-of-9

Élettanilag, minél jobban be van melegedve a szervezet, annál könnyebben mozdul az ember, annál jobban mennek a résztávos edzések, annál kevesebb szellemi energiába kerül magunkat rávenni a komolyabb munkára. A délutáni időpont egy bemelegítettebb, plasztikusabb izomzatot jelent. Ugyanakkor szellemileg is topon vagyunk, így a mentális tényezők is jobban adottak az edzéshez.

Igen egyszerű a magyarázat, hogy miért megy könnyebben reggel például az úszás. Amíg úszás közben a vízszintes testhelyzetből eredően alacsonyabb marad a pulzus, addig a futásnál viszont a függőleges testtartás miatt eleve komoly terhelésnek van kitéve a keringés, ráadásul majd minden izom dolgozik.

A reggeli futás titka tehát az, hogy a korai időpont dacára igyekezzünk a lehető legjobban bemelegedni az edzés kezdetére.

Ny_jt_s-2 

Miként érhető ez el?

  1. Áldozzunk az alvásidőből egy keveset arra, hogy valóban felébredjünk! Ha tudjuk, hogy másnap reggel futni fogunk, feküdjünk le picit hamarabb, és kelljünk fel legalább fél órával korábban. Ha csak emaileket csekkolunk, olvasgatunk, ide-oda mászkálunk a lakásban, már fel fogunk ébredni.
  2. Igyunk-együnk. Nem komplett reggelire gondolok, de egy kávé és pár falat keksz beindítja az anyagcserét, a koffein segít magunkhoz térni. A bevitt szénhidrát is pont megemeli annyira a vércukrot, hogy jobban fog esni az indulás.
  3. Gyurmázzuk át az izmokat! A kor előrehaladtával ez amúgy is javasolt, de míg a lábainkat gyömöszöljük, mondjuk egy Richtofit krémmel két dolog történik. A munka dandárját végző izmaink lazábbak lesznek, csökkentve így a sérülésveszélyt, míg a gyúrást végző karjaink bemelegednek a munkától. Tiszta haszon.
  4. Nyújtsunk egyet! Fontos, hogy ne ekkor akarjunk lazaságot fejleszteni. Csak az izom normális hosszát állítsuk vissza, a komoly nyújtásnak nem ekkor van az ideje.
  5. Hosszú melegítés. A szokásos, lassú kezdést reggelente ki lehet egészíteni egy hosszabb sétával! Profi sportolóknál is megesik, hogy egy 500 méteres sétával nyitnak ilyenkor, utána 1-2 kilométert csak kocognak, és utána jöhet a megszokott tempó.

O-morning-run-facebook

Természetesen a legjobb, ha a fentieket együtt alkalmazzuk. Akkor garantálom, hogy nem lesz „soha többet az életben” rossz élmény a kora reggeli futás.

Futás különböző felületeken. Van-e tökéletes választás?

Segítünk a választásban


Megvannak a NYERTESEK!!!

2017. november 8. 12:10 - 575 Team
Megvannak a NYERTESEK!!!

Sorsoltunk!


Limited edition! Ilyen felvéve az 575 Sunset Run kollekció

Neked való darabok.


Hogyan határozzuk meg a heti futómennyiségünket?

2017. november 6. 18:37 - 575 team
Hogyan határozzuk meg a heti futómennyiségünket?

Kíváncsivá tettünk? Akkor klikkelj.


Nevezéshez választható technikai futófelsők 3. kör & egy kis meglepetés

Ebben az írásunkban tekintheted meg a a kollekció utolsó darabjait


Ez a 2018-as SUNSET RUN teljes kollekciója

2017. november 3. 11:33 - 575 team
Ez a 2018-as SUNSET RUN teljes kollekciója

Mind a 14 felső összesítve ebben az írásban


575 SUNSET RUN VERSENYKIÍRÁS - 2018

2017. november 3. 11:14 - I love Balaton
575 SUNSET RUN VERSENYKIÍRÁS - 2018

Minden, amit a 2018-as versenyünkről tudnod kell.


Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Eltelt egy hét, és ahogy ígértük, megmutatjuk az újabb technikai mezt. Most az erősebbik nem képviselői örülhetnek, hiszen a nekik tervezett 6 féle mezből mutatjuk be az első választási lehetőséget. tovább

Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!


Gyors ebédmenü: brokkoli krémleves humuszos salátával

2015. április 10. 12:46 - I love Balaton
Gyors ebédmenü: brokkoli krémleves humuszos salátával

Gyorsan elkészül és biztosítja a szükséges tápanyagokat.