Ejszakai-futas-hu

Verseny előtti hibák: ezekre figyelj!

2018. március 28. 14:12 - Tamás Rita
Verseny előtti hibák: ezekre figyelj!

A futóversenyekre való felkészülés során számos hibát el lehet követni, ezeket vettük számba. Majd a versenyen elkövetkező hibákat egy másik írásban taglaljuk.

 1. Célmeghatározás
Fontos, hogy ne vállald túl magad, ne vállalj olyan távot, amire nem tudsz felkészülni, még túl sok neked. Olyan időeredményt se tűzz ki, amely teljesen elérhetetlen a számodra, mert a nagy hajszában esetleg megsérülsz, vagy a felkészülést és a versenyt is csalódásként fogod megélni. Az sem jól persze, ha alultervezel, de annak kevesebb negatív hatása van.
 
2. Futómennyiség
Ha már megvan a cél és az reális is, akkor a felkészülést kell okosan megtervezni. Ha a szezon elején jársz és nem alapoztál, óvatosan fogj bele a munkába és fokozatosan emeld a terhelést. Ha már szezon közben járunk, a szintentartás ra ügyelj, a test gyorsan felejt, két verseny között sem szabad hanyagolni az edzéseket. A túledzettség és az aluledzettség egyaránt gond, figyelj arra, hogy az előzményeidhez képest ne fuss túl gyakran és túl nagy távokat, de az is gondot fog okozni, ha túl kevés kilométer van a lábadban. 
A verseny előtti hét fokozottan fontos: ne fusd magad agyon, de a teljes passzivitás sem jó megoldás. Rövidebb futásokkal mozgasd át a tested, a verseny előtti napon is fuss egy laza fél órát.
 
Az__let_szebb_fut_cip_ben
 
3. Technika és terep
Nem biztos, hogy van lehetőséged edzővel megnézetned a futótechnikádat, bár egyszer nem ártana, a rossz futótechnika sok baj forrása legyen. De tegyük fel, hogy a technikáddal nincs gond, ám arra abban az esetben is érdemes ügyelned, hogy olyan terepen gyakorolj, amelyen a versenyen futni fogsz. Vagyis ha aszfalton rendezik a versenyt, ne csak rekortánon végezd az edzéseidet. A futópadon való felkészü lésnek sem vagyok a híve. 
 
Ha_akarsz_valami_olyat__amid_eddig_m_g_nem_volt__akkor_tenned_kell_valamit__amit_eddig_m_g_soha
 
4. Lelki háttér
Én mindig a saját tapasztalataim és fejem után mentem, előfordult, hogy kértem szakmai segítséget, de hiszem, hogy amatőr sportolóknál, akár extrém gondok esetében is, nagyon sokat számítanak a saját megérzések. Ezért sosem bújtam a fórumokat, ha valamiben elbizonytalanodtam, szaksegítséget kértem, de nem olvasgattam mások rémtörténeteit. Ezért azt javaslom, ne hergeld magad verseny előtt azzal, hogy mindenkivel átbeszéled a félelmeidet, elég, ha egy-két bizalmasoddal megosztod az aggodalmaidat. Arra meg pláne vigyázz, hogy ha van benned hiányérzet, ne az utolsó pillanatokban próbáld utolérni magad. Ha túlhajtod a felkészülésedet az utolsó héten, többet ártasz magadnak, mint használsz.
 
2017_ugye_milyen_j_l_n_ztetek_ki
575 SUNSET RUN -  A Te versenyed, nevezz be még ma!
 
5. Testi alapok
Nyilván az az ideális, ha nincs sérülésed, arra gondolni sem merünk, hogy sérüléssel akarsz felkészülni a következő versenyedre. De ahhoz, hogy ez így is maradjon, szükséged lesz arra, hogy a testedet gondozd. Nem tudom, hogy eddig rendesen bemelegítettél és nyújtottál-e, ha nem, akkor kezdd el. Ha számodra fontos a futás és a verseny, akkor az étkezésedre is oda kell figyelned. Nem csak arra, amit a verseny előtt veszel magadhoz, de az edzésed is akkor lesz hatékony, ha megtámogatod tápanyagokkal, sőt, a mindennapjaidban is jár neked a tartalmas koszt. Megfelelő mennyiségű és minőségű fehérje, lassú felszívódású, összetett szénhidrát és zsírok.
 
Naci
Nagyon menő futónadrágok az 575 Shopban
 
6. Utolsó napok
A cipőd legyen rendben, ez alap. Ne kitaposott cipőben vágj neki a versenynek, de ne is a verseny előtt cserélj cipőt, ügyelj arra, hogy a versenyre ideális állapotban legyen a cipőd. Igyekezz minél többet aludni, kialvatlanul sokkal rosszabb teljesítményre leszel képes. Töltsd fel magad szénhidráttal, de ne töltsd magad túl, lassú felszívódású szénhidrátokban gondolkozz . Túl sok fehérjét és rostot ilyenkor már ne vegyél magadhoz, azok megemésztése igénybe veszi a szervezeted (sőt, a rostot nem is tudod emészteni). És ügyelj a hidratáltságra is, dehidratáltan nekivágni egy versenynek felelőtlenség, de az sem jó, ha teleiszod magad, mértékkel töltsd fel magad folyadékkal is.

Imádjuk a futást, de sokszor gusztustalan!

2018. április 24. 07:36 - Tamás Rita
Imádjuk a futást, de sokszor gusztustalan!

Rita jó tanácsai, arra nézve, hogy mivel kerülheted el a kellemetlenségeket


Ha 7k távra nevezel, ilyen felső lesz a rajtcsomagodban!

Kattints a részletekért!


Gyere el a nyár futóversenyére!

2018. április 13. 10:56 - 575 Team
Gyere el a nyár futóversenyére!

575 Sunset Run - fuss velünk!


Minden, amit a pulzuszónákról tudni kell!

2018. április 11. 14:55 - Tamás Rita
Minden, amit a pulzuszónákról tudni kell!

Ha azt hitted, hogy nincs rá szükséged,most rájössz, hogy talán mégis.


Ezt tedd, ha gyorsabban akarsz futni!

2018. március 22. 10:59 - Tamás Rita
Ezt tedd, ha gyorsabban akarsz futni!

És ki ne akarna?


Olvass, ha jobban akarsz futni!

2018. március 19. 11:18 - Tamás Rita
Olvass, ha jobban akarsz futni!

Kedvenc könyveinket mutatjuk be


SZERDA - FACEBOOK LIVE

2018. március 17. 10:21 - 575 Team
SZERDA - FACEBOOK LIVE

Nézzetek minket!


575 SUNSET RUN - Nevezz be és rajtolj a naplementében!

Aki a korábbi években indult már az I love Balaton Éjszakai Futáson megtapasztalhatta, hogy egy különleges versenyen vehet részt. tovább

Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Teljesen új színkombináció és minta, itt az első választható mez!


Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!