Ejszakai-futas-hu

Futás előtt: egyek, ne egyek, mit egyek?

2018. március 9. 11:37 - Tamás Rita
Futás előtt: egyek, ne egyek, mit egyek?

Sokaknak probléma, hogy mit egyenek, mielőtt elmennek futni, főleg azokál okoz gondot, akik a korán reggeli edzést választják.

Akadnak olyanok, akik képtelenek a reggeli ébredés után egy falatot is leküzdeni magukba, sőt, ha mégis megpróbálják, rosszul lesznek és futás során is kerülheti őket a hányinger. Nos, számukra is van egy-két jó tippünk, de azok számára biztos, akik egyszerűen csak tanácstalanok.
 
Nacik1_shop575
Szuper dögös futónacik az 575 Shopban 
 
Nyilvánvalóan nem mindegy, hogy milyen távot futsz, ha két órához közelít az edzésed ideje, vagy annál is több lesz, akkor futás közben is kell frissíteni, de az majd egy másik írás témája lesz. Egyelőre maradjunk a futás előtti étkezésnél.
 
Annak, akinek nagyon nem megy a reggeli elfogyasztása, ajánlatos gyümölcsturmixszal próbálkoznia. Én magam minden reggelt banánturmixszal kezdek, rizstejjel készítem el az italt, mert a tehéntejre allergiás vagyok és a szokásos napi kollagénadagomat is ebbe a turmixba rakom bele. Aki bírja a tejet, az használhat azt is, sőt, egy kis joghurtot is kanalazhat a reggeli italába. A banán ebben az esetben azért tökéletes megoldás, mert igen egyszerű szénhidrátforrás, ráadásul természetes is, éppen megfelelő energiával látja el a szervezetet a reggeli mozgáshoz, káliumtartalma pedig az idegrendszer és a szív működését segíti. Ha csak banánt fogyasztasz, legalább fél óra teljen el a futás és az étkezés között, ha turmixot iszol, a folyékony állaga miatt valamivel több.
 
Bananturmix
 
 A futás előtti étkezések alapelvei egyébként a következők: 
 
1. Üres gyomorral, vagyis tápanyagok feltöltése nélkül nem ajánlatos futni.
2. Futás előtt alacsony rost-, zsír- és fehérjetartalmú ételt fogyassz, ezek lassabban emészthetők (a rost egyáltalán nem), több időt töltenek a gyomorban, kellemetlen érzést okoznak.
3. Legyen a futás előtti étkezésed szénhidrátban gazdag. A folyadék is fontos, dehidratáltan ne menj el futni!
4. A szénhidrát, amit ilyenkor fogyasztasz, legyen közepes és alacsony glikémiás indexű, a magas GI-s táplálékok hamar megemelik a vércukorszintedet és ugyanilyen gyorsan vissza is esik a vércukorszint, ami rosszulléthez, teljesítményeséshez vezethet.
5. Ha nem reggel edzel, azt az elvet kövesd, hogy vagy a normál étkezéseid közé iktasd be a futást, akkor a főétkezésed tartalmazzon fehérjét, zöldséget, szénhidrátot és zsírt, mint normálisan – hiszen itt több idő telik majd el az étkezés és a futás között –, vagy kifejezetten a futás előtt iktass be egy plusz étkezést, itt kövesd azt az elvet, hogy legalább fél óra teljen el az étkezés és a futás között, a kosztod ekkor könnyen emészthető legyen (2-es pont).
6. Edzések előtt kísérletezhetsz, verseny előtt soha, olyankor a jól bevált módszer szerint étkezz!
 
Fb_coverhez_es_web_fejlechez
 2018. június 9., 20.40 - 575 Sunset Run, légy részese egy szuper hangulatú versenynek, bővebb infó itt
 
 
Mik közül választhatsz? 
 
1. Banánturmix tejjel, gabonatejjel, joghurttal
2. Banán joghurttal, túróval, pár szem olajos maggal
3. Zabpehely tejjel, joghurttal/banánnal, almával, bogyós gyümölccsel
4. Zabkása reszelt almával, banánnal
(A zabnál meg kell említenem, hogy nagyon sokakat puffaszt, ezt verseny előtt mindenképpen le kell tesztelni)
5. 1-2 szelet teljes kiőrlésű kenyér mézzel, lekvárral, mogyoróvajjal, tojással vagy sovány sonkával
 
Bízom benne, hogy hasznos volt a cikk és segíett megoldani a dilemmád :-)
 

NEVEZÉS IDŐTARTAM VÁLTOZÁSOK

2018. május 15. 15:17 - 575 Team
NEVEZÉS IDŐTARTAM VÁLTOZÁSOK

Ha még nem neveztél vagy a gyermekedet szeretnéd benevezni, akkor olvasd el a változásokat


A futócipő-vásárlás legfontosabb szempontjai

2018. május 15. 14:50 - Tamás Rita
A futócipő-vásárlás legfontosabb szempontjai

Újabb top-tipp Ritától


Ezekre figyelj, ha nagy hőségben futsz!

2018. május 8. 13:54 - Tamás Rita
Ezekre figyelj, ha nagy hőségben futsz!

Olvasd el figyelmesen és vigyázz magadra!


NYERD MEG A NEVEZÉSED A NYÁR FUTÓVERSENYÉRE

2018. április 27. 18:29 - 575 Team
NYERD MEG A NEVEZÉSED A NYÁR FUTÓVERSENYÉRE

4 darab nevezést sorsolunk


Természetes teljesítményfokozók, igen, vannak ilyenek!

2018. április 25. 17:01 - Tamás Rita
Természetes teljesítményfokozók, igen, vannak ilyenek!

Élj velük!


Imádjuk a futást, de sokszor gusztustalan!

2018. április 24. 07:36 - Tamás Rita
Imádjuk a futást, de sokszor gusztustalan!

Rita jó tanácsai, arra nézve, hogy mivel kerülheted el a kellemetlenségeket


Ha 7k távra nevezel, ilyen felső lesz a rajtcsomagodban!

Kattints a részletekért!


575 SUNSET RUN - Nevezz be és rajtolj a naplementében!

Aki a korábbi években indult már az I love Balaton Éjszakai Futáson megtapasztalhatta, hogy egy különleges versenyen vehet részt. tovább

Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Teljesen új színkombináció és minta, itt az első választható mez!


Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!