Ejszakai-futas-hu

Úszással a jobb futásért! Miért is ne?

2018. február 19. 09:33 - Tamás Rita
Úszással a jobb futásért! Miért is ne?

Most is magamból indulok ki, de talán nem is baj, hiszen öreg rókaként már jó sok mindent megtapasztaltam, ráadásul nem csak amatőr sportolóként, de edzőként is van rálátásom a saját dolgaimra (is).

Ami engem illet, velem csodát tett az úszás. Egy közel öt évig eltartó futósérülés végére tett pontot. Mindkét alsó lábszáram zsibbadt, az orvosok tehetetlenek voltak az ügyemben. Már a kiváltó okra képtelen voltak rájönni, pedig tényleg rengeteg helyen jártam. Igazi magyarázatot sosem kaptam, csupán sejtések hangzottak el, ennek megfelelő terápiákkal. A lényegen azonban ezen mit sem változtatott, a lábaim minden futás alkalmával zsibbadtak, így futottam félmaratonokat, a legutóbbit közel két éve Bécsben.
 
Este
575 Sunset Run - Nevezz még ma 7k vagy 14k távon! Ne hagydki a legszebb naplementében rajtoló futóversenyt
 
Aztán elkezdtem úszni. A nulláról tanultam meg a mellúszás és a gyorsúszás alapjait. Kőkeményen megszenvedtem vele, pedig több mint tíz éve sportoló emberként azt hittem, nagyobb gondot nem okoz majd. Két részre osztom az úszással való viaskodásomat, éppen azért, hogy a hatásait jobban ki tudjam fejteni.
Elsőként a mozgás mechanizmusát vizsgálnám meg és azt, hogy miként hat az izomzatra és az ízületekre. Óriási előnye, hogy a víz felhajtóerejének köszönhetően tehermentesíti a mozgatórendszert. A vízközeg teszi lehetővé az izomzat és a fascia finom nyújtását, valamint az ízületek mobilitásának kíméletes fokozását is. Vagyis: a futók, akik lusták nyújtani, úszás közben akaratlanul is azt teszik. 
Vélhetően az én alsó lábszáram izomzatát is a következetes, hetente háromszor ismétlődő békatalpas úszás nyújtotta meg annyira, hogy közel ötvényi szenvedés után újra zsibbadás, fájdalom és gyötrődés nélkül tudok futni. 
Azon túl, hogy az úszás nyújt, diszkréten erősít is, a test szinte valamennyi izmát megdolgoztatja, a futók számára kifejezetten előnyös, hogy a vízszintes testhelyzet fenntartását elősegítő gerincfeszítő izmokat is igénybe veszi és erősíti. Ezekre a futásnál is szükség van.
További előnye, hogy apróbb sérülések és izomláz esetén is tökéletes megoldást nyújt, arról nem beszélve, hogy az úszómozgás összetettsége miatt az ideg-izom kapcsolatra is jól hat.
 
Rita_uszasal_a_futasert
A fotókon cikkünk szerzője: Tamás Rita
 
És akkor nézzük a keringési rendszerre kifejtett hatását!
 
Számomra döbbenetes élmény volt megtapasztalni, hogy a legutóbbi bécsi félmaratonom óta nem volt értékelhető futásom. Mégis úgy tértem vissza a futáshoz, mintha egy percet sem hagytam volna ki, mert az úszás káprázatos állóképességgel vértezett fel. Úszással szinte minden karidómozgásra fel lehet készülni, úszásra viszont csak úszással. 
Hogy miért ilyen hatékony az úszás? Nos, egyfelől azért, mert a szigorú légzésszabályozás a légzőrendszert nagyon megedzi. Továbbá azért is, mert mivel szinte a teljes izomzatunk munkára van fogva, kemény igénybevétel a szívnek ezt a sok izmot vérrel ellátni. Vagyis ezáltal a szív- és keringési rendszer is fejlődik. Az már csak hab a tortán, hogy a szövetek és sejtek fokozott oxigénellátottsága felgyorsítja a regenerációt, amire talán éppen egy előző napi futás miatt lehet nagy szükség. 
 
Sunsetrunkiegeszitok
 Az 575 Sunset Run 14k nevezéshez 14 féle PRO minőségű technikai felső közül választhatsz, fotónkon az egyik. Ha kiegészítőt is szeretnél hozzá, akkor látogass el az 575 Shop weboldalára
 
Jó hír az is, hogy a fentiek következtében felgyorsul az anyagcsere, a kardiovaszkuláris rendszer tartós igénybevétele miatt pedig rengeteg kalóriát égetünk el, vagyis: többet ehetünk! 
 
Röviden: ússz, hogy jobban fuss! Vagy csak azért, hogy élvezd!

Át nem vett rajtcsomagok

2018. június 12. 09:59 - Kovács Erika
Át nem vett rajtcsomagok

Így kaphatod meg, ha nem tudtál eljönni


575 Sunset Run - Eredmények

2018. június 10. 09:39 - Kovács Erika
575 Sunset Run - Eredmények

7k és 14k eredmények a versenyről


Bemelegítés 20.30-tól Túróczi Rékával

2018. június 6. 12:35 - Kovács Erika
Bemelegítés 20.30-tól Túróczi Rékával

Felfokozzuk a hangulatot a verseny előtt


Az 575 Sunset Run hétvége időrendje.

2018. június 4. 16:50 - Straub Ágoston
Az 575 Sunset Run hétvége időrendje.

Időrend


Tesztelj POLAR M430 pulzusmérős órát az 575 Sunset Run bármely távján

Használd ki a lehetőséget!


Jó hallani: a futás tényleg mindenkié!

2018. május 31. 06:27 - Tamás Rita
Jó hallani: a futás tényleg mindenkié!

A futás élménye nem hasonlítható semmivel sem össze


Nevezéseddel nyerj egy POLAR M430-at!

2018. május 25. 13:31 - Kovács Erika
Nevezéseddel nyerj egy POLAR M430-at!

Nevezz be és nyerj!


575 SUNSET RUN - Nevezz be és rajtolj a naplementében!

Aki a korábbi években indult már az I love Balaton Éjszakai Futáson megtapasztalhatta, hogy egy különleges versenyen vehet részt. tovább

Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Teljesen új színkombináció és minta, itt az első választható mez!


Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!