Ejszakai-futas-hu

Erősíts, hogy még jobban élvezd a futást!

2018. február 1. 11:33 - Tamás Rita
Erősíts, hogy még jobban élvezd a futást!

A futás egyre szélesebb körben népszerű, ennek következtében egy fénysebességgel fejlődő és gyarapodó iparág épül rá.

A cipők vagyonokba kerülnek, az aláöltözetek már arra is alkalmasak, hogy egy űrutazást végrehajtsunk bennük. Gélek, energiaszeletek és izotóniás italok gondoskodnak arról, hogy eszünkbe se jusson mondjuk egy banánt bekapni futás előtt. Talán picit túltoltuk… 
De a helyzetünk nem reménytelen, ha megpróbálunk reálisan gondolkozni.
Az erősítés fontosságát is sokan túlhangsúlyozzák. Nos, itt is a mértékletességet tartom jó megoldásnak, de tény: szerintem is kell erősíteni. 
 
M2
 
Akik ellene vannak, azok elfelejtik, hogy régen, amikor ment anélkül is, az emberek többsége nem ennyire mozgásszegény életmódra volt berendezkedve. Ergo: testének izomzata sokkal fejlettebb volt. Másrészt a stresszfaktor azért a közelmúltban nőtt ilyen jelentősre és az erősítés, az izomzat más jellegű terhelése igenis képes oldani a stresszt. Aztán: a teljesítménykényszer az amatőr sportban is megjelent – amit egyébként nem tartok jónak –, jobban viszont csak úgy lehet teljesíteni, ha az ember kiegészítő edzéseket végez.
 
M7
 
Plusz azért is jó erősíteni, mert általa nem csak a futómozgás lesz koordináltabb, de a sérülések is elkerülhetők. Arról már nem is beszélve, hogy ha az ember nyit – testben és fejben –, akkor sok új információt megtud magáról, kevésbé lesznek egyhangúak az edzései, nem csak a teljesítménye, de a teste is fejlődik és az egészsége is sokkal stabilabb, ellenállóbb lesz.
 
Rendben, na de mit, hogyan és mennyit? 
 
Gyakoriság:
Heti két erősítő edzést tartok kellőképpen hatékonynak. Izomcsoportra ne bontsuk az edzéseket, mert akkor csak heti egy edzés jut egy izomcsoportra, ami kevés. Fontos, hogy az erősítő edzés után ne végezzük erős, tempós futásokat.
 
W7
 
Izomcsoportok:
Talán ez a legnehezebb kérdés, hiszen a futást leginkább a törzs, a far, a láb és a csípő izmai támogatják, viszont sosem szeretem azt javasolni, hogy csak egy adott izomcsoportra dolgozz, mert amint egy izomcsoportra ráfekszel, az antagonista (ellentétesen működő) izmokat sem hanyagolhatod el. 
 
W1
 
Gyakorlatok:
Ha mégis le kell szűkítenem hatékony és rövid edzésekre azt a heti két foglalkozást, akkor azt mondanám, hogy a következő gyakorlatokat ne hagyd ki az edzésedből: felhúzás, kitörés, guggolás, csipő emelés, padra lépés, ugrálókötelezés, plank variációk, felsőtestre egykaros gyakorlatok, amelyek azáltal, hogy karonként felváltva csinálod, csodálatos fejlődést eredményeznek a törzsizomzatodban azzal, hogy ellent tartasz, TRX-gyakorlatok.
 
W4
 
Nyújtás:
Azzal, hogy erősítesz, még nem tettél meg mindent hatékonyabb futásod érdekében, hiszen nyújtanod is kell. Ha erősebb vagy, futhatsz dinamikusabban, sérülésmentesebben, lesz erőd a hatékonyabb elrugaszkodáshoz, de a nyújtás lehetővé teszi a lépéshosszod növelését és szintén szerepe van abban, hogy ritkán vagy szinte soha ne sérülj.
 
W6
 
Mentális háttér:
Azzal, hogy erősítesz, ahogy már fent említettem, kinyílhat számodra a világ, megtapasztalod, hogy a testedet és az elmédet hogyan fejlesztheted tovább. Jót tesz az egyhangúság elleni törekvéseknek, önbizalmat ad, hogy ezen a módon is teszel magaédért. Meglátod, hogy az erősítő edzés szép tónust ad az izmaidnak, egyáltalán azzal, hogy valamelyest több izmod lesz – nyilván nem annyi, amennyit már nehéz cipelni – a tested energiaszükséglete átalakul, az izom több kalóriát igényel, vagyis: többet ehetsz. 
 
M1
 
Ha eddig abban hittél, hogy futni jó, hidd el, hogy meg fogod tapasztalni azt i s, hogy erősíteni is jó, erősítéssel megtámogatva futni pedig még jobb!
 
_________________________________________________________________________________________
 
Modelljeink Dodó és Kristóf az idei 575 Sunset Run verseny 14 részes kollekciójának darabjait viselik. Kíváncsi vagy a teljes kollekcióra? Megnézheted itt. Szeretnél is egyet? Akkor nincs más teendőd, mint nevezni az 575 Sunset Run 14 kilométeres távjára itt és a kedvenc felsőd fog várni a rajtcsomagban. 
 
Rajtnaplementej
 
 

Úszással a jobb futásért! Miért is ne?

2018. február 19. 09:33 - Tamás Rita
Úszással a jobb futásért! Miért is ne?

Tamás Rita legújabb írása az oldalunkon


A futás, mint fogyókúra? Így lehet még hatékonyabb!

Égess el több kalóriát ugyanannyi idő alatt!


Játssz velünk értékes nyereményekért!

2018. január 25. 12:14 - 575 Team
Játssz velünk értékes nyereményekért!

Klikkelj ide a részletekért


PÉTER ATTILA az 575 SUNSET RUN szpíkere

2018. január 25. 10:05 - 575 Team
PÉTER ATTILA az 575 SUNSET RUN szpíkere

Tőle lesz hangos a keszthelyi éjszaka


Reggeli futás – így izzítsd be a hideg motort!

2018. január 22. 08:11 - 575 Team
Reggeli futás – így izzítsd be a hideg motort!

Nem csak az autód sínyli meg, ha reggel melegítés nélkül taposol a gázpedálra


Ingyenes nevezés a gyerekeknek 2018-ban is!

2018. január 15. 16:12 - 575 Team
Ingyenes nevezés a gyerekeknek 2018-ban is!

Gyere és a kicsiket se hagyd otthon!


Fuss 14 kilit és válassz 14 felsőből!

2018. január 15. 14:02 - 575 Team
Fuss 14 kilit és válassz 14 felsőből!

Neked megvan már a kedvenc felsőd?


575 SUNSET RUN - Nevezz be és rajtolj a naplementében!

Aki a korábbi években indult már az I love Balaton Éjszakai Futáson megtapasztalhatta, hogy egy különleges versenyen vehet részt. tovább

Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Teljesen új színkombináció és minta, itt az első választható mez!


Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!