Ejszakai-futas-hu

A lassú futás előnyei

2017. december 13. 13:53 - 575 Team
A lassú futás előnyei

Vitathatatlan, hogy a kenyai hosszútávfutók a világ leggyorsabb futói közé tartoznak. Mégsem futnak mindig gyorsan.

Sőt, igazából az edzéseik elég nagy részét könnyű tempóban teljesítik. Amikor edzőtáborokban együtt edzenek, sokszor úgy tűnik, mintha alig mozognának. Az a törekvés, hogy lassan fussanak, nem ismeretlen az elit hosszútávfutók között, ugyanakkor a korosztályos amatőr versenyzők között ez teljesen másként néz ki a legtöbbször. Ők, mivel jóval kevesebb időt tudnak az edzéseikre fordítani, úgy gondolják, hogy az a kevesebb jobb, ha erősebb, így a lassabb futásaik is viszonylag gyorsak arányaikban. Az a nézet, hogy a lassú futásnak semmilyen hatása, előnye nincs, nem követendő. Javítja az állóképességet, növeli a zsírégető kapacitásunkat (magyarul fogyaszt), és az aktív regeneráció egyik legjobb formája. Cloudflow_mens_2016_gallery_3_1920x1280

Mennyire lassú a lassú? Többek szerint a megfelelően lassú tempó, leginkább a jóleső bemelegítő tempóhoz hasonlít. Ez pulzusban olyan 25-el alacsonyabb, mint az anaerob küszöbünk. Ebben a zónában még bőven oxigéndús környezetben működnek az izmaink, és az energiaforrásunkat is jórészt a zsírok alkotják. Lance Watson, a Lifesport Coaching társalapítója szerint az alábbi 5 megkülönböztetett esetben kifejezetten ajánlott a lassú futás:

  1. Regeneráló futások alkalmával: ezek azok a futásaink, amik egy erősebb, vagy időben hosszabb futóedzést követnek. Ilyenkor a korábbi edzés során ért stresszt próbáljuk aktív formában kiregenerálódni.
  2. Töltelék futások: sokan úgy vannak vele, hogy ezek a futások csak az időt rabolják, így teljesen el is hagyják őket. Watson szerint, minél gyakrabban, és rendszeresebben végzünk egy edzésfélét, annál jobban fogja azt szervezetünk tolerálni. Természetesen ezek az aerob „pluszmunkák” jó, ha minél kevesebb stresszel járnak.
  3. „B terv” edzések: vannak olyan napok, amikor a szervezetünk valamiért nem áll készen az aznapra kiírt keményebb edzésre, és ezt már az edzés elején tudtunkra adja. Ilyen esetekben inkább fussunk egy lazább, jólesőt, minthogy az egész edzést, úgy ahogy kihagyjuk.
  4. Hosszú kombinált edzések: ez főleg triatlonosoknál lehet érdekes, de hosszabb távokra készülő futók is alkalmazhatják. Ilyenkor egy hosszú (2-4 órás) kerékpáros edzés utáni hosszú futó edzést (1,5-2 óra) érdemes ebben a zónában végezni. A fő cél itt, hogy szoktassuk a szervezetünket az érzéshez, mit jelent több órán keresztül talpon lenni, és folyamatosan mozogni.
  5. Sérülésből való visszatéréskor: alakulhat úgy a felkészülésünk, hogy hosszabb-rövidebb időre meg kell szakítsuk valamilyen sérülésből kifolyólag. Az ilyen kihagyások után fokozottan kell figyelni arra, hogy vissza ne sérüljünk. Ehhez nagyon jó módszer a lassabb tempójú futás, amikor is a minket érő stresszhatások jóval alacsonyabbak, mint gyorsabb futásnál. Sérülés után a lassabb tempó mellett először a mennyiséget kell okosan emelni, majd ha teljesen tünetmentesek vagyunk, utána kezdődhet a tempó növelés.

Fontos tehát, hogy merjünk lassan futni. Egy lassabban lefutott edzés is sokkal többet ér, mint egy le nem futott edzés.

Még nem vettél ajándékot? Itt egy tuti-tipp, ajándékozz nevezést! Minden infót megtalálsz, ha ide kattintasz.

 

 

Reggeli futás – így izzítsd be a hideg motort!

2018. január 22. 08:11 - 575 Team
Reggeli futás – így izzítsd be a hideg motort!

Nem csak az autód sínyli meg, ha reggel melegítés nélkül taposol a gázpedálra


Ingyenes nevezés a gyerekeknek 2018-ban is!

2018. január 15. 16:12 - 575 Team
Ingyenes nevezés a gyerekeknek 2018-ban is!

Gyere és a kicsiket se hagyd otthon!


575 SUNSET RUN - Nevezz be és rajtolj a naplementében!

Különleges verseny a lenyűgöző Keszthelyen


Fuss 14 kilit és válassz 14 felsőből!

2018. január 15. 14:02 - 575 Team
Fuss 14 kilit és válassz 14 felsőből!

Neked megvan már a kedvenc felsőd?


Tökéletes karácsonyi ajándékot keresel egy futónak? Egy nevezéssel nem tévedhetsz.

Élmény, hangulat, kihagyhatatlan verseny!


A futás 16 aranyszabálya

2017. december 4. 13:33 - 575 Team
A futás 16 aranyszabálya

Te melyiket ismered?


Hogyan térjünk vissza akár egy komoly sérülésből?

Fókuszban a sérülés, ami mindannyiunk életét megkeseríti.


Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Eltelt egy hét, és ahogy ígértük, megmutatjuk az újabb technikai mezt. Most az erősebbik nem képviselői örülhetnek, hiszen a nekik tervezett 6 féle mezből mutatjuk be az első választási lehetőséget. tovább

Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!


Gyors ebédmenü: brokkoli krémleves humuszos salátával

2015. április 10. 12:46 - I love Balaton
Gyors ebédmenü: brokkoli krémleves humuszos salátával

Gyorsan elkészül és biztosítja a szükséges tápanyagokat.