Ejszakai-futas-hu

A lassú futás előnyei

2017. december 13. 13:53 - 575 Team
A lassú futás előnyei

Vitathatatlan, hogy a kenyai hosszútávfutók a világ leggyorsabb futói közé tartoznak. Mégsem futnak mindig gyorsan.

Sőt, igazából az edzéseik elég nagy részét könnyű tempóban teljesítik. Amikor edzőtáborokban együtt edzenek, sokszor úgy tűnik, mintha alig mozognának. Az a törekvés, hogy lassan fussanak, nem ismeretlen az elit hosszútávfutók között, ugyanakkor a korosztályos amatőr versenyzők között ez teljesen másként néz ki a legtöbbször. Ők, mivel jóval kevesebb időt tudnak az edzéseikre fordítani, úgy gondolják, hogy az a kevesebb jobb, ha erősebb, így a lassabb futásaik is viszonylag gyorsak arányaikban. Az a nézet, hogy a lassú futásnak semmilyen hatása, előnye nincs, nem követendő. Javítja az állóképességet, növeli a zsírégető kapacitásunkat (magyarul fogyaszt), és az aktív regeneráció egyik legjobb formája. Cloudflow_mens_2016_gallery_3_1920x1280

Mennyire lassú a lassú? Többek szerint a megfelelően lassú tempó, leginkább a jóleső bemelegítő tempóhoz hasonlít. Ez pulzusban olyan 25-el alacsonyabb, mint az anaerob küszöbünk. Ebben a zónában még bőven oxigéndús környezetben működnek az izmaink, és az energiaforrásunkat is jórészt a zsírok alkotják. Lance Watson, a Lifesport Coaching társalapítója szerint az alábbi 5 megkülönböztetett esetben kifejezetten ajánlott a lassú futás:

  1. Regeneráló futások alkalmával: ezek azok a futásaink, amik egy erősebb, vagy időben hosszabb futóedzést követnek. Ilyenkor a korábbi edzés során ért stresszt próbáljuk aktív formában kiregenerálódni.
  2. Töltelék futások: sokan úgy vannak vele, hogy ezek a futások csak az időt rabolják, így teljesen el is hagyják őket. Watson szerint, minél gyakrabban, és rendszeresebben végzünk egy edzésfélét, annál jobban fogja azt szervezetünk tolerálni. Természetesen ezek az aerob „pluszmunkák” jó, ha minél kevesebb stresszel járnak.
  3. „B terv” edzések: vannak olyan napok, amikor a szervezetünk valamiért nem áll készen az aznapra kiírt keményebb edzésre, és ezt már az edzés elején tudtunkra adja. Ilyen esetekben inkább fussunk egy lazább, jólesőt, minthogy az egész edzést, úgy ahogy kihagyjuk.
  4. Hosszú kombinált edzések: ez főleg triatlonosoknál lehet érdekes, de hosszabb távokra készülő futók is alkalmazhatják. Ilyenkor egy hosszú (2-4 órás) kerékpáros edzés utáni hosszú futó edzést (1,5-2 óra) érdemes ebben a zónában végezni. A fő cél itt, hogy szoktassuk a szervezetünket az érzéshez, mit jelent több órán keresztül talpon lenni, és folyamatosan mozogni.
  5. Sérülésből való visszatéréskor: alakulhat úgy a felkészülésünk, hogy hosszabb-rövidebb időre meg kell szakítsuk valamilyen sérülésből kifolyólag. Az ilyen kihagyások után fokozottan kell figyelni arra, hogy vissza ne sérüljünk. Ehhez nagyon jó módszer a lassabb tempójú futás, amikor is a minket érő stresszhatások jóval alacsonyabbak, mint gyorsabb futásnál. Sérülés után a lassabb tempó mellett először a mennyiséget kell okosan emelni, majd ha teljesen tünetmentesek vagyunk, utána kezdődhet a tempó növelés.

Fontos tehát, hogy merjünk lassan futni. Egy lassabban lefutott edzés is sokkal többet ér, mint egy le nem futott edzés.

Még nem vettél ajándékot? Itt egy tuti-tipp, ajándékozz nevezést! Minden infót megtalálsz, ha ide kattintasz.

 

 

NEVEZÉS IDŐTARTAM VÁLTOZÁSOK

2018. május 15. 15:17 - 575 Team
NEVEZÉS IDŐTARTAM VÁLTOZÁSOK

Ha még nem neveztél vagy a gyermekedet szeretnéd benevezni, akkor olvasd el a változásokat


A futócipő-vásárlás legfontosabb szempontjai

2018. május 15. 14:50 - Tamás Rita
A futócipő-vásárlás legfontosabb szempontjai

Újabb top-tipp Ritától


Ezekre figyelj, ha nagy hőségben futsz!

2018. május 8. 13:54 - Tamás Rita
Ezekre figyelj, ha nagy hőségben futsz!

Olvasd el figyelmesen és vigyázz magadra!


NYERD MEG A NEVEZÉSED A NYÁR FUTÓVERSENYÉRE

2018. április 27. 18:29 - 575 Team
NYERD MEG A NEVEZÉSED A NYÁR FUTÓVERSENYÉRE

4 darab nevezést sorsolunk


Természetes teljesítményfokozók, igen, vannak ilyenek!

2018. április 25. 17:01 - Tamás Rita
Természetes teljesítményfokozók, igen, vannak ilyenek!

Élj velük!


Imádjuk a futást, de sokszor gusztustalan!

2018. április 24. 07:36 - Tamás Rita
Imádjuk a futást, de sokszor gusztustalan!

Rita jó tanácsai, arra nézve, hogy mivel kerülheted el a kellemetlenségeket


Ha 7k távra nevezel, ilyen felső lesz a rajtcsomagodban!

Kattints a részletekért!


575 SUNSET RUN - Nevezz be és rajtolj a naplementében!

Aki a korábbi években indult már az I love Balaton Éjszakai Futáson megtapasztalhatta, hogy egy különleges versenyen vehet részt. tovább

Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Teljesen új színkombináció és minta, itt az első választható mez!


Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!