Ejszakai-futas-hu

5, 10, vagy 21 km? Segítünk meghatározni az ideális távot!

2015. április 15. 16:03 - I love Balaton
5, 10, vagy 21 km? Segítünk meghatározni az ideális távot!

Eljátszottál a gondolattal, hogy egy versenyen is próbára teszed magad? Szuper ötlet! Gondolatban megfogjuk a kezed, és ha a távot lefutni nem is, de a tervezésben tudunk segíteni. Hajrá!

5 kilométeres táv

Bulifut_s

Az idei I love Balaton Éjszakai Futás legrövidebb távja - a gyermekfutamon kívül - 5 km. Ezt a távolságot egyesek könnyedén, akár nagyobb rákészülés nélkül, míg mások hosszabb felkészülés után tudják csak teljesíteni. Azaz nagyon sokat számít a kondi, a sportmúlt és még sorolhatnánk. Aki heti 2-3 alkalommal eljár futni és összesen teljesít 10-15 kilométert egy héten, annak biztosan nem fog gondot okozni az 5 kilométer.

10 kilométeres táv

10kmm

Ez már egy picit nehezebb dió, de nem teljesíthetetlen. Még akkor sem, ha eddig az életedben nem a futóedzések játszották a főszerepet. Azért az nem hátrány, ha rendelkezel valamilyen aktívnak mondható sportmúlttal, és persze ne a sakk legyen az. Az I love Balaton Éjszakai Futás középtávjának szakasza idén 10 kilométer lesz. Erre a versenyszámra a felkészülést úgy tudnánk meghatározni, hogy aki egy héten összesen le tud futni viszonylag könnyedén 25-30 kilométert, annak biztosan nem fog gondot okozni ez a kihívás.

21 kilométer, félmaraton

Felmaraton_elso_resz

Felmaraton_masodik_resz

Ez már az a táv, ami még úgy is sok, ha az autóban ülve csak arra figyelsz, hogy mikor fogy el a kocsi kerekei alatt a 21 km. Igazi kihívás, sokkal-sokkal megterhelőbb, mint a 10 kilométer. Ha csak abba gondolsz bele, hogy  kezdőként biztosan több,  mint 2 órán át kell majd futnod egyfolytában, az is elég durván hangzik. Az I love Balaton Éjszakai Futáson is megmérettetheted magad ezen a távon, ráadásul éjszaka! Szóval, ide több kell, mint heti 2 kocogás a szigeten vagy a lakótelep házai között. 

Nos, akkor még is mi a teendő?

Fontos, hogy minimum 6 hónapja rendszeresen fuss!  Ha ez megvan, akkor jöhet a 3 hónapos komoly felkészülés a verseny előtt – mert ugye, te sem szeretnél azok közé tartozni, akik a verseny alatt, közben vagy után lesérülnek? A három hónapos verseny előtti felkészülés heti 4, de inkább 5 edzést jelentsen. Ugye kijött a matek, hogy csak 2 pihenőnapod lesz? Nem sok, de mindent a cél érdekében!  Nem baj, ha a verseny előtt soha nem futottad még le a 21 kilométeres távot. Aki 18 kilométert le tud futni és ezt már többször  teljesítette is, annak nem fog gondot okozni az a plusz 3 kilométer egy versenyen, ahol  spanol  a hangulat és a tömeg. Arra figyelj, hogy a verseny hetében már semmilyen megerőltető edzésen ne vegyél részt és csak könnyed futóedzéseket végezz!

FONTOS!

Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy a 21 kilométer már az a táv, amire komolyan kell készülni! Felmérésekből kiderül, hogy a legtöbb sérülés, rosszullét a félmaratont futóknál fordul elő, és  náluk van szükség a legtöbb orvosi beavatkozásra, mert ezen a távon számítják el legjobban az indulók az edzettségüket, erejüket és felkészültségüket. Ha szükséges, inkább kérj edzői segítséget, véleményt!

 

Összefoglalva:

Bármelyik távon indulj is, tudd, hogy egy hős vagy! Ne feledd, hogy a versenyhangulat nagyon feldob, így könnyebb teljesíteni a távot, de a tapasztalatlanabb futók nagyon „bekezdhetnek” a rajtnál, ahol még nagy a tömeg, sok a néző és szól valami vérpezsdítő zene. Mindig tartalékolj az energiáddal és ne máshoz mérd az iramod! A legfontosabb, hogy érezd jól magad!

És persze ne add fel, mert meg tudod csinálni!

Versenyünkre itt tudsz nevezni:

http://ilovebalaton-futas.hu/oldal/nevezes-informaciok

Ha szeretnél értesülni nyereményjátékainkról, érdekes cikkekről, LIKE-olj minket a FB-on:

https://www.facebook.com/IloveBalatonEjszakaiFutas?ref=ts&fref=ts

 

További cikkek, amik érdekelhetnek:

http://ilovebalaton-futas.hu/ejszakai-futas/2015-03-06/par-szo-a-bemelegitesrol-es-a-levezetesrol

http://ilovebalaton-futas.hu/ejszakai-futas/2015-02-12/kompresszios-zokniban-futni-meg-jobb-es-neked-van-mar

http://ilovebalaton-futas.hu/sportesemenyek/2015-03-25/egy-legalis-es-olcso-doppingszer-nyers-ceklale-felturbozva

Totális megújulás! Új helyszínen és új időpontban az I love Balaton Éjszakai Futás!

Írásunkból megtudhatjátok a változás okait.


Nyerd meg a nevezésed és sok-sok értékes ajándékot

2017. január 18. 09:00 - I love Balaton
Nyerd meg a nevezésed és sok-sok értékes ajándékot

Több, mint 100 ezer forint értékben sorsolunk.


Nem váratunk sokáig Benneteket! Ilyen a kollekció következő női és férfi felsője!

Klikkeljetek az újdonságokért.


 Február 9-én indul a nevezés a 2017-es I love Balaton Éjszakai Futásra

Több, mint futóverseny.


Mi már tudjuk, hogy miben fogsz futni idén nyáron!

2017. január 13. 08:00 - I love Balaton
Mi már tudjuk, hogy miben fogsz futni idén nyáron!

Itt az új Éjszakai Futás kollekció.


Ha I love Balaton Éjszakai Futás, akkor ismét egyedi futó felső

2017-ben is Te döntöd el, miben szeretnél rajthoz állni.


9+1 gyönyörű hely a nagyvilágban, ahol egyszer muszáj futnunk

Legalább egyszer, de inkább többször.


Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Eltelt egy hét, és ahogy ígértük, megmutatjuk az újabb technikai mezt. Most az erősebbik nem képviselői örülhetnek, hiszen a nekik tervezett 6 féle mezből mutatjuk be az első választási lehetőséget. tovább

Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!


Reggeli futás – így pöccintsd be a hideg motort!

2015. november 18. 16:11 - Kuttor Csaba
Reggeli futás – így pöccintsd be a hideg motort!

Nem csak az autód sínyli meg, ha reggel melegítés nélkül taposol a gázpedálra.