Ejszakai-futas-hu

A futás csodás hatással van a szervezetre!

2015. január 26. 14:57 - I love Balaton
A futás csodás hatással van a szervezetre!

1., Erősítheti a porcokat

Mindenhol azt hallhatjuk, hogy a futás káros a térdnek. Ezzel ellentétben az ausztráliai Monash Egyetem kutatói megállapították, hogy a futás nem feltétlenül rossz a térdnek. A hatása serkentheti a porctermelést, amely óvja az ízületeket a gyulladástól. Természetesen, fontos a helyes futótechnika és megfelelő futócipő is.

2., Jobb hallás

A Bellarmine Egyetem kutatásai alátámasztják, hogy a fitt nők hallása 6%-kal jobb, mint azoké, akik nem mozognak. A testedzés, így a futás is javítja a vérkeringést a fülnél is, így könnyebben megőrizhetjük a hallásunk minőségét. 

3., Védi a bőrt

Rutgers kutatói azt állapították meg, hogy azok az egerek, akikkel koffeines vizet itattak, majd megfuttatták őket sokkal kisebb százalékban szenvedtek a bőr rákos megbetegedésétől, mint azon társaik, akik csak koffeint ittak vagy csak futottak.

4., Felveszi a harcot a fejfájással

Tegyél egy próbát! Igyál elég vizet (minimum 2 liter/nap) és menj heti 3 alkalommal minimum 30 percet futni. Ha az egészségeddel egyébként minden rendben, hidd el, hogy nem fog annyit fájni a fejed vagy teljesen megszűnik ez a probléma és nyugodtan elfelejtheted a fájdalomcsillapítókat.

5., Regenerálja az izomzatot

Az izmok tömege csökken az idők során. Ez tény, de tehetsz ellene!  A testmozgás az egyetlen dolog, amely stimulálja a mesenchymális őssejtet, amely ösztönzi a többi sejtet az izomépítésre. Ennek a folyamatnak a fenntartásával megakadályozhatjuk a korral járó izomvesztést.

6., Csökkenti a szorongást

Összeugrik a gyomrod, ha egy közelgő prezentációra gondolsz? Leizzad a tenyered, ha váratlan szituációba kerülsz? Itt a legegyszerűbb megoldás! Kezdj el rendszeresen futni. Futás közben rendezheted a gondolataid, így felkészültebben állhatsz a kihívások elé. Ha ez nem lenne elég indok, további érvet találtak a kutatók: azok az emberek, akik rendszeresen végeznek aerob mozgást lényegesen enyhébben reagálnak a stresszre.

7., Segíthet megelőzni a rákos megbetegedés kialakulását

Finn kutatók 2560 középkorú férfit tanulmányoztak 17 éven át. Arra jutottak, hogy azok, akik rendszeresen sportoltak, sokkal kisebb százalékban haltak meg rákos megbetegedésben. Főként a bélrendszer - és a tüdő megbetegedési voltak ritkábbak.

8., Növeli az agy teljesítményét

Azért, hogy lássák hogyan hat egyéb más stimulánsokkal szemben a mozgás az agyra, egereken három különböző agyserkentő dolgot teszteltek lelkes kutatók.  Ezek: új játék, sós étel, futókerék.  A futókerék volt az egyetlen, amely javította a kognitív funkciókat.

9., Erősíti a csontokat

Kutatók szerint az olyan magas intenzitású mozgás, mint a futás a legjobb prevenciós tevékenység, amit a csontjaink érdekében végetzhetünk. Ha súlyzós edzéssel kombináljuk, akkor a csontsűrűségünkért is sokat tettünk.

Sötétben tapogatózás helyett

2017. szeptember 20. 18:37 - Marik Balázs
Sötétben tapogatózás helyett

Kattints a folytatáshoz.


Hőségriadó! Avagy futás a kánikulában.

2017. július 17. 12:45 - I love Balaton
Hőségriadó! Avagy futás a kánikulában.

Hasznos tippjeinkért klikk ide.


Futás az allergia árnyékában

2017. július 11. 11:38 - I love Balaton
Futás az allergia árnyékában

Vörös szemek, tüsszögés és torokkaparás. Neked is ismerős?


Unod a futást? Tippjeinkkel ismét élvezni fogsz minden kilométert

Klikkelj, ha új impulzusra van szükséged


Ilyen volt az ötödik! I love Balaton Éjszakai Futás - Összefoglaló

Klikk ide.


I love Balaton Éjszakai Futás - Már csak egyet kell aludni!

Összeszedtük a legfontosabb információkat.


Mi mondtuk, hogy menő lesz az 5k távosok felsője - Csekkold le most!

Klikk ide


Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

2015. november 27. 13:58 - Kovács Erika
Technikai futó felső 2. rész – Most a férfiaké a terep!

Eltelt egy hét, és ahogy ígértük, megmutatjuk az újabb technikai mezt. Most az erősebbik nem képviselői örülhetnek, hiszen a nekik tervezett 6 féle mezből mutatjuk be az első választási lehetőséget. tovább

Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

2015. november 26. 10:41 - Flander Márton
Emelkedős edzés – Vágj bele, hogy még jobb lehess!

Hogy miért jó az emelkedős edzés és hogyan végezzük?


Ismét egyedi technikai futó felsőkkel lepünk meg Benneteket!

Kíváncsi lettél? Klikkelj!


Reggeli futás – így pöccintsd be a hideg motort!

2015. november 18. 16:11 - Kuttor Csaba
Reggeli futás – így pöccintsd be a hideg motort!

Nem csak az autód sínyli meg, ha reggel melegítés nélkül taposol a gázpedálra.